Anunțarea de către premierul Ludovic ORBAN a nominalizării candidaturii d-lui Daniel CONSTANTIN pe listele PNL la Camera Deputaților, stârnește vii controverse, în special în mediul argeșean.
În opinia noastră se impun analizate două aspecte.
Primul aspect ar fi cel al dreptului aleșilor din parlament de a-și exprima propria opinie, chiar dacă la un moment dat diferă de cea a liderilor partidului.
Aici aș readuce în discuție guvernările DRAGNEA care au creat destulă instabilitate pe scena politică din România. Această instabilitate a dus și la eșecurile PSD la ultimele seturi de alegeri (europarlamentare, prezidențiale și locale) , unde au obținut scoruri mult mai mici decât cele cu care erau obișnuiți. Foarte mulți oameni au fost revoltați de obediența majorității parlamentarilor care acceptau fără nicio discuție aparentă măsurile contorversate din parlament.
În aceste condiții o parte dintre parlamentarii care erau nemulțumiți de starea de lucruri au preferat să iasă de la guvernare și să intre în opoziție.
Printre acești parlamentari s-a aflat și d-nul Daniel CONSTANTIN, care inițial s-a alăturat proiectului lui Victor PONTA, iar în momentul în care PONTA a început să baleieze conform intereselor personale, a susținut guvernul Ludovic ORBAN în urma unor discuții și negocieri. La nivel național sunt mai mulți parlamentari în această situație
Cert este că premierul Victor ORBAN își respectă promisiunea, iar Daniel CONSTANTIN va deschide lista candidaților argeșeni pentru senatul României.
Al doilea aspect este cel moral în interiorul partidului.
Activiștii liberali care sperau la un loc eligibil au motive să fie dezamăgiți. Din analiza listei de cu candidații PNL reiese că, nici de această dată , d-na Ana STAN, vechi activist al partidului, nu v-a prinde un loc eligibil.
Mai mult ca sigur, în spatele oricăror înțelegeri de acest fel sunt și lucruri care nu sunt făcute publice și tocmai de aceea noi analizăm doar ceea ce, într-un fel sau altul, apare în spațiul public.
Tocmai de aceea avem convingerea că liniștea din interiorul PNL Argeș nu va fi tulburată, chiar dacă suntem convinși că nu toată lumea este mulțumită.
Situații de acest gen se regăsesc în majoritatea partidelor, iar în final totul ține de abilitatea liderilor de a-și optimiza șansele partidului și de a ține lucrurile în frâu.
Un alt subiect pe care dorim să îl dezbatem este cel al măsurilor luate de către autorități pentru protejarea populației împotriva infectării cu noul coronavirus (COVID – 19) și planificarea datei alegerilor parlamentare.
După cum știm, lucrurile evoluează destul de haotic, o mare parte a populației este reticentă să respecte regulile impuse, iar cazurile de infectare se înmulțesc exponențial.
Această stare de lucruri este invocată de către PSD pentru a forța amânarea alegerilor.
Analizând situația de ansamblu, guvernul nu are prea multe opțiuni, având în vedere starea economiei, suprasolicitirea sistemului medical, cheltuielile imense cu protecția socială a celor disponibilizați, cheltuieli adăugate la cele cu aparatul bugetar. Bineînțeles că înaintea alegerilor există și tentația unor măsuri populiste, tentație la care nu a rezistat zici guvernul ORBAN.
Peste această situație se suprapune și instabilitatea politică, având în vedere că avem un guvern minoritar, sabotat din greu în parlament.
Ultimele discuții la nivel înalt privind alegerile parlamentare s-au finalizat prin hotărârea parlamentului prin care acesta s-a autoîmputernicit să stabilească data alegerilor.
Bineînteles că parlamentarii în funcție ar dori ca mandatul lor să se prelungească „sine die” măcar pe viață sau de ce nu, să fie lăsat și moștenire.
Nu contează că actuala stare de lucruri necesită o guvernare stabilă pentru a putea gestiona situația în mod eficient, nu contează că țara este într-o situație critică și nici nu contează că până în martie 2021 situația ar putea fi aceeași.
Din această ecuație nu putea să lipsească nici celebra Curte Constituțională a României care, așa cum ne-a obișnuit, scoate soluții originale din joben.
Se pare că la nivelul Curții nu s-a auzit de principiul separării în stat. Spunem acest lucru deoarece au mai fost decizii prin care CCR a ignorat acest principiu în funcție de anumite interese.
Ca să fiu mai explicit, CCR spune că parlamentul poate să decidă când i se termină mandatul în mod unilateral, în funcție de interesele majorității.
De ce să nu extindem acest principiu și la celelalte categorii profesionale. Sau poate că tocmai asta se urmărește. Spre exemplu membrii CCR să decidă unilateral cât să dureze un mandat al lor. La fel și membrii guvernului să decidă cât poate să dureze o guvernare, etc.
Deja intrăm în sfera lucrurilor de necontrolat și asta cu ajutorul unor persoane care au nenumărate privilegii tocmai pentru a aduce un echilibru în societate.
Revenind la pandemie, nu văd cum aceasta poate fi controlată, cum poate fi gestionată situația economică și socială de către un guvern minoritar și de către un parlament nelegitim.
Cmentariile sunt închise