Că tot discutăm despre starea naţiei şi a economiei acestei tări greu încercate în perioada comunismului dar mai greu după 1989, cred că trebuie să-mi dau şi eu cu părerea despre cum să-ti păstrezi locul de muncă la stat şi cum să faci bani din bani publici.
Ei bine, la capitolul cum să-ţi păstrezi jobul actual de la stat nu o să insist prea mult, aici şi un copil de la grădiniţă ar înţelege principiul de funcţionare: ori eşti cu partidul, ori îţi cauţi loc de muncă la privat, indiferent dacă eşti cel mai bun, cel mai profesionist pe acel loc de muncă. De ce asta? Pentru că partidul are nevoie de votanţi!
La celălalt capitol ar fi foarte mult de spus, aş prefera o discuţie-dezbatere cu mai multe persoane care sunt de cealaltă parte a barierei sub care mă aflu eu cu percepţia mea despre cum unele firme mari dar şi mijlocii şi mici fac bani de la stat, adică de la noi toţi românii care încă ne mai plătim taxele şi impozitele! Din toată această gaşcă o să mă opresc un pic asupra mediei scrise online, că desprea cea cu apariţie fizică nu vreau să discut, acolo este cu totul altceva.
O să încep cu o singură explicaţie: partidul are nevoie de promovare, de cele mai multe ori mincinoasă pe când instituţia statutului, fie ea primărie sau minister, nu are nevoie de promovare plătită din banii noştrii, ele ar trebui să se promovoze prin proiectele duse la final, proiecte de care ar trebui să beneficieze doar cetăţenii, nu grupurile de interese sau doar partidul care se afla la guvernare sau care are oameni în funcţii cheie! Aici este foarte mult de discutat, motiv pentru care trec la partea cu promovarea partidelor şi a oamenilor politici în presa din mediul online.
Sunt de acord ca un partid sau un politician să se promoveze pe el ca să-şi crească popularitatea şi notorietatea, dar de ce acest lucru trebuie făcut din bani publici şi nu din buzunarul lor personal, din cotizaţiile de membru de partid sau din eventualele sponsorizîri? În fine, până la urmă nu cred că ei ar fi problema numărul 1 ci acele media care aleargă după aceste contracte de promovare online, doar că aici este problema: promovare înseamnă să scrii un articol relevant despre un proiect benefic pentru cetăţean şi să menţionezi în articol iniţiatorii, sau să scrii un articol pe scurt despre un comunicat de presă al unui partid care poate că nu ajunge cum trebuie la persoanele care au votat sau nu acel partid!
Ce face în schimb majoritatea presei online din ziua de azi? ori merg la conferinţe de presă, doar la cele în urma cărăra primesc şi beneficii, ori scriu numai articole pe care nici cel de la grădiniţă, menţionat mai devreme, nu-l înţelege, dar nici cel cu docorat obţinut tot via „Trăiască Partidul”.
Cunosc foarte mulţi jurnalişti care fac bani din promovare pe site-urile instituţiei media la care munceşte doar din simplul fapt că are audienţă bună la public. Pe aceste site-uri şi eu mi-aş promova afacerea, dar în niciun caz pe un site unde văd cum sunt elogiaţi oameni politici şi partide care plătesc din banul public aşa ceva. La această categorie de media găsim majoritatea presei centrale dar mai ales locale cu toate că este o mare diferenţă de venituri pentru media centrală şi cea locală. De ce spun asta? Pentru că la centru plăteşte chiar guvernul, bani foarte mulţi, pe când la presa locală plata este subţirică, fix cât să trăiască toţi din media online mai ales.
Cred că o să mă opresc aici pentru că îmi vor ajunge pentru următorii 3 ani înjurăturile pe care o să le primesc. Apropo, cred că o să am nevoie de mai multe frigidere în următoarea perioadă!!!!
Traian PAPARETE, Piteşti 18.05.2021, articol scris pe genunchi!
Cmentariile sunt închise